Summering av vår resa på Vildmarksvägen

Sedan några dagar är vi hemma från vårt äventyr på Vildmarksvägen. Vi kommer definitivt att åka tillbaka, möjligtvis redan nästa år, och då göra resan på hösten.

Efter Stekenjokk så fortsatte vår färd mot Saxnäs och Trappstegsforsen, och ett besök hos en granne hemifrån som har sin stuga i de trakterna. Supertrevligt att träffa på grannar så långt hemifrån. Det bjöds på både kaffe och hembakat 🙂

Efter fikat åkte vi tillbaka till Trappstegsforsen, där vi åt lunch och fotade lite innan vi styrde kosan mot Marsliden för ett dopp i en fantastisk sjö, ett par hundra meter sandstrand och väldigt långgrunt. Där plaskade vi runt ett bra tag innan vi styrde mot Vilhelmina.

Vi hittade fantastiska Kolgården Camping på resan mot Vilhelmina och valde att stanna där för natten. För första gången fick vi plats helt vi vattnet och kunde njuta av solnedgången på denna underbara plats 🙂 Tyvärr så hade restaurang personalen tagit semester, vi hade önskat att få äta en god middag och ta en öl. Det får vi ha tillgodo till en annan gång.

Kolgården Camping

Resan fortsatte till Järvsö som vi missade på vägen upp då vi kom så sent. På vägen dit så hördes plötsligt ett kraftigt oväsen bakifrån i husbilen, vi tänkte har vi missat att stänga någon lucka? Jag gick bakåt i bilen, medans Ulrika hittade en plats vi kunde stanna på. Ljudet kom uppifrån taket, och det visade sig var antenn som hade ramlat av. Fäste hade gett upp och gått av. Troligen en kombination av materialutmattning och de guppiga vägar vi åkt på.

Trasig antenn.

Som tur är så är jag ganska liten och kunde krypa upp genom takluckan för att skruva loss antenn. Blir att laga den när vi kommer hem.

Väl framme i Järvsö så fick vi plats på campingen som ligger precis mittemot Lill-Babs Caffär och utställning.

Lill-Babs Caffär

Hittade en fin plats för bilen, utan nära grannar, sedan gick vi ut på ”stan” för att hitta ett trevligt ställe att äta. Valet blev Condis, och där fick jag äntligen min röding :), en supergod förrätt och ett glas Rosé.

Morgonen efter gick vi upp till Lill-Babs Caffär där vi åt en god frukostmacka innan vi gick in och kikade på utställningen. Alltså, vilken kvinna hon var 🙂 Vi hann även med att åka upp till kyrkan, otroligt stor på en sånn liten plats. Även Stenegården hann besökas innan vi fortsatte färden hemåt.

Tills sist en liten film som visar lite av det fantastiska vi upplevde under våra dagar på resa på Vildmarksvägen 2018 (Klicka på länken för att se filmen)

Vildmarksvagen2018

Det här inlägget postades i Husbilsturer och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.